Projectmanagement

PROJECTMATIG WERKEN MET 
PRINCE2 EN SCRUM

Professioneel project- en programmamanagement

Wij bieden professionele projectuitvoering voor zakelijke- en ICT-projecten. Daarbij kunnen wij de rol van  programmamanager of projectmanager op ons nemen voor kortere of langere periode. 


  • Programma Management Office (PMO) opzetten en coördineren. 
  • Projectcharter definiëren volgens best-practice.
  • Implementatie en uitrol project begeleiden.
  • Project management, verandermanagement, stakeholdermanagement.
  • Digitalisering (Klik hier om daar meer over te lezen)

We werken graag met Prince2 en/of Agile methoden en hebben een handige set gestandaardiseerde templates en  documenten die  redelijk snel kunnen worden aangepast op uw situatie en organisatie. 

Werken aan projecten in een gecontroleerde omgeving

PRINCE2 is de gestructureerde projectmanagementmethode van het Office of Government Commerce (OGC), die de standaard is geworden voor het organiseren, managen en beheersen van projecten. 


Het is een generieke benadering, gebaseerd op best practice, voor het management van alle mogelijke soorten projecten.


Binnen de meeste projecten is er veel administratief werk; iedereen geïnformeerd houden, het plannen van meetings, het up-to-date houden van het projectplan enz. Project Managers doen al deze werkzaamheden vaak zelf, met name op kleinere projecten. 


Worden er echter binnen een organisatie meerdere projecten tegelijkertijd uitgevoerd dan kan er een Project Management Office (PMO) worden ingericht om de verschillende Project Managers te assisteren bij deze werkzaamheden.


Onze adviseurs zijn Prince2 gecertificeerd en kunnen u helpen bij het opzetten van de PMO, het project (of projecten), en daarna optreden als projectleider.

Flexibel werken

De Agile aanpak gaat uit van een andere benadering dan de traditionele PRINCE2 waterval methode: agilisten gaan ervan uit dat het heel moeilijk is (zo niet onmogelijk) om vooraf een project in een volledig plan en ontwerp te vatten. Daardoor zullen resourceplanningen en projectresultaat altijd anders uitpakken dan in het plan. 


Agile projecten volgen een andere benadering waarbij het project tijdpad opgedeeld wordt in een aantal korte iteraties van bijvoorbeeld 2 of 3 weken. 


Het team gaat vervolgens per iteratie kijken wat op dat moment het meest belangrijke werk is. Na een werkperiode van 2 of 3 weken wordt er weer opnieuw gekeken naar de situatie op dat moment.


Onze adviseurs hebben ervaring met Agile werken. 

Interim management


Wij bieden (a.i.) management voor bedrijven die tijdelijk behoefte hebben aan een CEO, ICT directeur / manager, of commerciëel directeur/manager op het gebied van marketing, inkoop, verkoop, of service.  


Over het algemeen is de interimperiode niet langer dan 6-9 maanden.



STRATEGISCH ADVIES

PROJECT MANAGEMENT

'SERVITIZATION'

DIGITALISERING 

Share by: